![]() |
![]() |
Subject: Μια απορία πάνω στην αποκάλυψη Date: Thu, 8 Feb 2001 23:12:39 From: Χρήστος Τόλης To: i-m-patron@otenet.gr |
|
Γεια σας. Με λένε Χρήστο Τόλη και σας στέλνω αυτό το μήνυμα για μια απορία μου πάνω στην Αποκάλυψη του Ιωάννη. Στο εδάφιο 3:10 τι εννοεί ακριβώς; Η "ώρα του πειρασμού" δεν είναι η εποχή του αντιχρίστου; Που πρόκειται να έρθει στο μέλλον; Πώς γίνεται τότε να τον φυλάξει και πώς; Θα ήθελα να μου εξηγήσετε αυτό το εδάφιο. Ευχαριστώ. |
|
|
|
Subject: Re: Μια απορία πάνω στην Αποκάλυψη Date: Tue, 13 Mar 2001 23:02:43 From: "Ιερά Μητρόπολις Πατρών" <i-m-patron@otenet.gr> To: Χρήστος Τόλης |
|
Αγαπητέ εν Χριστώ αδελφέ, κ. Τόλη, Ερχόμαστε να απαντήσουμε στο ερώτημά σας που αφορά στο στίχο 10 του κεφ. Γ΄, της Αποκαλύψεως του Ιωάννου και έχει ως εξής: «ὅτι ἐτήρησας τόν λόγον τῆς ὑπομονῆς μου, καγώ σέ τηρήσω ἐκ τῆς ὥρας τοῦ πειρασμοῦ τῆς μελλούσης ἔρχεσθαι ἐπί τῆς οἰκουμένης ὅλης, πειράσαι τούς κατοικοῦντας τῆς γῆς». Σας παραθέτουμε κατ' αρχήν από το βιβλίον "Η Αποκάλυψις του Ιωάννου", Γ. Μαυρομμάτη, (εκδόσεις Αποστολικής Διακονίας 1997, σελ 132) την ερμηνεία του συγκεκριμένου εδαφίου (3,10): "Δεν λέει υπομονή, για κάτι που έκανε αυτός που ακούει αυτά τα λόγια, αλλά για την υπομονή που έδειξε για το Χριστό «καί τήν πρός αὐτόν καρτερίαν τῆς πίστεως φησίν» " (Αρέθας). «Καγώ … ἔρχεσθαι». Ώρα του πειρασμού ονομάζει τον διωγμό που έγινε επί Δομετιανού, του διαδόχου του Νέρωνα. Από τον διωγμό αυτό την Εκκλησία της Φιλαδελφείας ο Χριστός «λυτροῦσθαι αὐτήν ἐπαγγέλεται». (Ανδρέας Καισαρείας). Αυτή την εποχή «καί αὐτός ὁ Εὐαγγελιστής εἰς τήν Πάτμον ὑπ' αὐτοῦ τοῦ Δομετιανοῦ κατεκρίθη» (Αρέθας), δηλαδή εξορίσθηκε. Ώρα του πειρασμού όμως, μπορεί να σημαίνει την κατά το τέλος του κόσμου «παγκόσμιον κατά τῶν πιστῶν τοῦ Ἀντιχρίστου κίνησιν» (Ανδρέας Καισαρείας) - τον παγκόσμιο διωγμό που θα ξεσηκώσει ο Αντίχριστος εναντίον των πιστών, «ἀναιροῦντος τοὺς χριστιανούς» (Αρέθας), με τελικό σκοπό να τους αφανίσει. Και απ' αυτόν τον διωγμό, υπόσχεται ο Χριστός να ελευθερώσει τους ζηλωτές, για να μη δοκιμαστούν περισσότερο από τη δύναμή τους, όπως λέει και ο απ. Παύλος: «πιστός ὁ Θεός, ὅς οὑκ ἐάσει ὑμᾶς πειρασθῆναι ὑπέρ ὅ δύνασθε, ἀλλά ποιήσει σύν τῷ πειρασμῷ, καί τήν ἔκβασιν τοῦ δύνασθαι ὑμᾶς ὑπενεγκεῖν» (Α΄ Κορ. ι΄ 13). Στην ίδια γραμμή κινούνται και άλλοι δύο ερμηνευτές: α) π. Ιωήλ Γιαννακόπουλος: "Εις αμοιβήν της υπομονή σου θα σε διατηρήσω από την ώραν του μεγάλου πειρασμού. Ο πειρασμός ούτος είναι ή διωγμοί ή άλλος τις πειρασμός" (Ερμηνεία της Αποκαλύψεως, εκδόσεις Πουρνάρα, Θεσσαλονίκη 1991 σελ. 48). β) π. Ευσέβιος Βίττης: "Είναι αξιοπαρατήρητο, ότι ο Κύριος δεν του λέει, ότι δεν θα δοκιμάσουν θλίψεις και δυσκολίες αλλά θα τους φυλλάξει με τρόπο που αυτός γνωρίζει τις ώρες του πειρασμού. Το ίδιο ισχύει και για όλους τους πιστούς όλων των εποχών. Για ποιά δοκιμασία όμως πρόκειται; Δεν αναφέρεται ρητώς. Πρέπει πάντως να είναι είτε διωγμοί, είτε γενικές δοκιμασίες για όλους. Και δεν επρόκειτο να εξαιρεθούν οι χριστιανοί από τις γενικές αυτές δοκιμασίες. Ο Κύριος στην Αρχιερατική Του προσευχή λέει απευθυνόμενος στον Ουράνιο Πατέρα Του: «οὐκ ἐρωτῶ σε ἵνα ἄρῃς αὐτούς ἐκ τοῦ κόσμου, ἀλλ' ἵνα τηρήσῃς αὐτούς ἐκ τοῦ πονηροῦ» (Ιω, ιζ΄ 15), (ἄρῃς αὐτούς: δηλαδή τους μαθητές και τους πιστούς όλων των εποχών). (Ιερομ. Ευσ. Βίττη, Ομιλίες Πνευματικής Οικοδομής στην Αποκάλυψη του Αγ. Ιωάννου του Ευαγγελιστού, εκδ. "ΟΡΘ. ΚΥΨΕΛΗ" ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 1997, Τ. Α΄, σελ 312). πρεσβύτερος |
![]() Επιστροφή |